Persoanele fizice care achizitioneaza produse nepersonalizate de pe site-ul Echipamente-De-Lucru.Ro au posibilitatea sa se retraga din contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice de la primire.
Pasul 1. Completeaza formularul de retragere din contract care ti se va trimite pe email in urma contactarii echipei Echipamente-De-Lucru.Ro prin email sau telefon.
Completeaza cu atentie iar noi iti trimitem confirmarea de primire a cererii de retragere prin e-mail.
Nota : Ai posibilitatea sa ne notifici cu privire la retragerea din contract si la adresa de e-mail Comenzi@Echipamente-De-Lucru.Ro , trebuie doar sa atasezi in mail formularul de retragere din contract (cererea de retur) completat.
Pasul 2. Pregateste coletul si trimite-l catre noi
Este recomandat sa trimiti produsul, impreuna cu cutia originala a acestuia, nedeteriorata, toate accesoriile si etichetele primite, certificatul de garantie, o copie a facturii si formularul de retragere din contract (cererea de retur) completat. Toate acestea trebuie impachetate corespunzator in alta cutie, nu in cutia produsului. Retragerea ta din contract va fi posibila doar daca se respecta termenul de 14 zile de livrare de la notificarea de retragere. Costurile de returnare sunt suportate de catre cumparator, conform legii.
In cazul in care returul este trimis cu plata ramburs, Echipamente-De-Lucru.Ro isi rezerva dreptul de a scade costul aferent returului din suma ce urmeaza sa o restituie clientului. Exceptie o fac situatiile in care produsul primit de client difera prin marime, de produsul comandat pe website. In acest caz, Echipamente-De-Lucru.Ro se face raspunzator pentru greseala survenita si va suporta costul aferent returului.
Pasul 3. Iti restituim banii
Iti restituim contravaloarea produselor achitate in termen de 14 zile de la data notificarii de retragere din contract, dar nu mai devreme de data la care produsul ajunge fizic la noi. La completarea cererii de retur, este obligatoriu sa fie completata si optiunea pentru modalitatea de transfer. In cazul in care se cere rambursarea sumei intr-un cont bancar, va rugam sa mentionati IBAN-ul, precum si Banca la care este deschis contul. Rambursul nu se va face decat in contul apartinand persoanei catre care a fost facturat produsul si care face returul, nu se poate face catre terti.
Responsabilitatea fata de starea produsului
Conform Art 20, din OUG 34/2014 cu modificarile Legii nr 157/22.06.2015, riscul de deteriorare sau pierdere a produsului este transferat consumatorului in momentul in care acesta sau o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului in momentul livrarii produselor catre transportator, daca transportatorul a fost insarcinat de catre consumator sa transporte produsele, iar aceasta optiune nu a fost oferita de catre profesionist, fara a aduce atingere drepturilor consumatorului fata de transportator.
Coletele care se livreaza si care au fost receptionate de client sub semnatura, nu se pot schimba sau returna in cazul in care sunt deteriorate. Se presupune ca, verificand coletul, consumatorul a certificat integritatea produsului in momentul livrarii prin receptionarea acestuia. Reclamatiile ulterioare cu privire la deteriorarea produsului vor fi considerate culpa consumatorului, iar in cazul in care se doreste returul produsului in cauza, se va face o estimare a daunelor, iar suma rambursata clientului va fi redusa cu contravaloarea daunelor.
Dispozitii legale
In conformitate cu dispozitiile art. 9 din OUG 34/2014, cumparatorul, nemultumit de performantele sau calitatea produsului, sau daca constata ca produsul nu corespunde cerintelor sale, are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. In cazul denuntarii contractului, produsul trebuie sa fie in starea de la vanzare, insotit de toate accesoriile, manualele de utilizare si eventualele softuri incluse, precum si certificatul de garantie (original), iar cutia acestuia sa nu fie deteriorata.
In conformitate cu prevederile art. 13 din OUG 34/2014 rambursarea sumelor achitate pe produs se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractuluI, clientul avand obligatia sa trimita coletul catre noi in termen de 14 zile de la data denuntarii contractului, in caz contrar putem amana restituirea contravalorii produselor achitate pana in momentul in care produsul ajunge fizic la noi.
Important
Nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate sau care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele care au fost desfacute ori ale caror piese au fost inlocuite si nici produsele nefunctionale care fac obiectul reparatiilor sau inlocuirii lor in baza garantiei.
Conform art. 16 din aceeasi ordonanta, sunt exceptate de la dreptul de returnare urmatoarele:
– produsele al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
– produsele executate dupa specificatiile consumatorului sau personalizate la cererea acestuia, precum si cele care prin natura lor nu pot fi returnate sau cele care se deterioreaza ori se degradeaza rapid;
– produsele confectionate sau la cererea consumatorului – pe comanda speciala. Produsele importate conform specificatiilor clientului, precum si articolele speciale comandate furnizorului nu se returneaza.
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protective a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (manusi de unica folosinta, semimasti, truse de prim ajutor, etc)
– produsele care constituie un kit trebuie returnate ca un kit. Echipamentul trebuie insotit de toate accesoriile cu care s-a livrat; la fel si de toate produsele primite cadou.
– aparatele care au fost instalate, montate sau folosite;
– haine sau incaltaminte care prezinta urme de purtare sau sunt deteriorate (urme, miros, rupturi, talpa tocita, piele zgariata/uzata, cute de purtare, etc).
– produse ce s-au murdarit ca urmare a neambalarii corecte astfel incat sa fie deteriorate pe durata transportului;
– alte produse care prezinta urme de uzura sau consum.
In cazul in care produsul este returnat si prezinta urme de deteriorare, uzura, zgarieturi, socuri, accesorii sau documente lipsa, ne rezervam dreptul de a accepta produsul si a opri o suma corespunzatoare, suma ce va fi comunicata ca urmare a evaluarii prejudiciilor aduse. De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza orice retur care nu indeplineste intocmai conditiile de returnare, este uzat fizic sau deteriorat.